Jag är på gång!

Jag experimenterar lite med olika hälsningsfraser för tillfället. Ett kaxigt "yo" brukar vara en bra start på ett avslappnat inlägg, men jag väljer nog att inleda det här anförandet med ett färgstarkt "tjabba!".

Tjabba! Sitter och göttar mig på skummad lättmjölk för tillfället. Skummad lättmjölk med kaffe - latte? Känner mig ganska tvungen att ständigt göra nya inlägg eftersom jag precis satte den här bloggen till liv. Den lever ju inte på riktigt, men det förstår ni. Är det pretentiöst att skriva flera inlägg under samma dag, i samma blogg? Eller riskerar man att bli internet-mobbad? Det vore coolt! Här kan det vara passande att tillägga att jag inte tänker skriva om minkpälsar eller manikyr. Eller hår. Framför allt inte hår. När ska utrikespolitik och japansk sudoku intressera den arbetslösa ungdomen? Kidzen zaknar zubstanz!

Även jag är en pojke. En jävligt glad sådan. Jag är glad för att jag vet det ni inte vet. Jag är glad för att jag ser det ni inte ser. Ni tror att ni vet, ni tror att ni ser, och det är precis det som kommer bli ert fall. Jag ligger steget före. Kort sagt; jag är bäst! Nja, nu blev det fånigt. Det faller lite på sin egen orimlighet. Jag är inte bäst. Det mest rättvisa vore att säga att jag inte är bäst, men att jag är bra på mycket. Så blev det. Jag är bra på mycket.

Att utmana sig själv tror jag är nyttigt. Det är just därför jag ska börja med stand up (ogillar att man gärna särskriver i engelskan, vilket blir jävligt ologiskt för mig som svensk. Vore fett om man direktöversatte särskrivning till engelska, och särskrev det ordet. Sear Writing. Det var kul). Faktum är att jag ska börja med det i radion, och sen möjligen avancera uppåt mot stand-up-scenen. Vet inte riktigt vilken roll jag ska ta. Den ödmjuke och söte (Björn Gustafsson) - eller den irriterade och provocerande (Magnus Betner). Jag skiter faktist i om det ska vara ett "s" i Gustafsson eller om det ska tryckas in ett "h" och ett "é" i Betner. Det är alldeles för sent nu. Det skrivna ordet är skrivet! Nu går snart solen upp! Då är det dags för Johan att gå ner! Missförstå mig inte här. Jag ska zoova! /engladpojke

Kommentarer
Postat av: Hugo

Du är söt du johan! :)

2009-05-26 @ 21:01:38
Postat av: engladpojke

TACK! xD

2009-05-26 @ 23:33:16
Postat av: LIAN

Stand up skulle vara sjukt kul att testa på =) Jag är också inne i dom banorna. När jag gått ur gymnasiet (nästa år) drar jag till Stockholm och övar upp mig, så får vi se vart jag hamnar sen : )

2009-06-17 @ 11:32:18
URL: http://natalyw.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0