En pojkes klagan!

Skilsmässobarn leker med kamagra och tändstickor. Internet explorer laggar och är totalt missanpassat. Nu är det coolare att surfa med Mozilla eller andra pissprogram. Ett periodkort hos Östgötatrafiken kostar 640 kronor, handtvätten svider i nagelbanden och nynazister skriker "låt muren stå!". Ungdomen lider av njursvikt och svullen lever medan den äldre generationen tvångsonanerar och solar sin ansiktscancer. Många är drogberoende och bilisiter blåser rött. En totalt överangripande mediaexplosion orsakar inget annat än ångest, kontrollbehov och skönhetsideal. Medelklassen sjukskrivs, överklassen integrerar och underklassen spottar blod och sprider aids. Skolmaten smakar sand, undervisarna luktar sand och lektionstillfällena blir allt mer sällan i allt större klasser. Den blyge sväljer, den störige gråter och den starke skrattar. Efter arbetsveckan göttar sig pöbeln med alkohol och bekräftelseknull. Efter helgen återkommer minnen man helst glömde. Röstblanketter rivs och misshandeln ökar. Hedersmord till höger och våldtäkt till vänster. Den rika går till spa och den fattige till pantbank. Tar ni kort? Nej, men vi tar plomber! Trots detta är jag faktiskt väldigt glad. Riktigt jävla glad, men det finns en speciell anledning till det. /engladpojke

Kommentarer
Postat av: Johan

Gillar texten... Men inte fan blev man pigg.

Våga vägra se motgångar. Välj fokus.

2009-06-11 @ 12:05:00
URL: http://viajohanpettersson.blogg.se/
Postat av: engladpojke

Texten, eller prosan, är slarvigt skriven halv tre på natten. Förväntar du dig bra innehåll? Detta är "skit" jag skrivit i nattmössan. Om du söker spännande läsning har du inte kommit rätt Johan. Detta ska vara innehållslöst och huvudvärksframkallande. Capish?

2009-06-12 @ 11:02:59
Postat av: Johan

Capish my as.

Vi säger att vi inget menar. Att vi bara slarvar. Egentligen planerar vi som fan. Medvetet eller omedvetet odlar vi den syn vi vill att omgivningen ska ha på oss.

2009-06-12 @ 11:14:19
URL: http://viajohanpettersson.blogg.se/
Postat av: engladpojke

Man kan dra det där hur långt som helst. Från min sida finns inget större varken budskap eller fokus. Därför är texten osammanghängande, precis som mina andra anekdoter. Tror till och med att jag var berusad när jag skrev. Nästa gång ska jag skriva något med en Rubrik och ett klart budskap. Ska bli intressant.

2009-06-12 @ 11:34:26
Postat av: Paulina

hoppas de är du som snackar på radion annars hjar jag kommigt jävligt fel :P men skulle bara säga att din röst är skön och ha et bra liv ;P pöss pöss

2009-06-21 @ 19:19:27
Postat av: F i a .

Jag gillar skarpt hur du skriver!

2009-06-23 @ 04:33:31
URL: http://johannakallasfia.blogg.se/
Postat av: engladpojke

Tack Fia! Och ja Paulina, det är jag som snackar i radion.

2009-06-25 @ 15:10:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0